Min drömgård

Min drömgård ska ha:


·         Ca 10-15 ha betesmark

·         Ca 10 boxplatser

·         Hus med minst 5 rum och kök.


Det verkar väl inte som så höga krav, men ack så svårt det ska vara att hitta.


Jag letar inte så seriöst just nu eftersom jag inte vet vart jag kommer att bosätta mig förrän jag har fått ett jobb, men jag gillar att försöka hitta så mycket information som möjligt i ett tidigt skede. Då kan man sitta och drömma och längta.


Det stora problemet verkar vara betesmarken. Många gårdar säljs avstyckade med 1-2 ha till. Det räcker inte på långa vägar för mig. Alternativt hittar man gårdar på 50-100ha som är på tok för stora och för dyra.


Jag har börjat titta mer på bara ”tomt”mark. Det känns lite lättare att hitta men det innebär också mer nybyggnationer. Men det behöver inte vara något dåligt för då får man ju allt som man själv vill.


När jag planerar så kommer jag tänka mig en tom åker där jag kan bygga hus och stall som jag själv vill. Hittar jag sen en gård med hus och uthus så får jag väl kompromissa ihop det, eller tänka om helt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0